top of page
חיפוש

איך בוחרים קבלן?

תכל'ס אחרי העיצוב, בחירת קבלן זה הדבר הכי חשוב. הרי לא משנה כמה טובות יהיו התכניות שלכם וכמה מהמם יהיה העיצוב שלכם, אם הקבלן לא יהיה מספיק טוב ולא ידע לבצע את העבודה זה יהיה באסה רצינית.


ראיתי את זה קורה, היו את הפעמים שהקבלן נבהל ופשוט ניסה להוריד אותי מהרעיונות שלי (לפעמים ליד הלקוח!) , להקטין את היצירתיות שלי ולהשתמש בכל מיני תירוצים והתנגדויות למה לא ולמה אי אפשר. היום אני כבר מזהה את זה ולא נותנת לחוסר מקצועיות שלהם להוריד את הביטחון שלי, אני יודעת שהכל אפשרי, או לפחות הרוב אפשרי, בדרך כלל זה עניין של כסף או של האנשי מקצוע נכונים.

אז הפעם נדבר על האנשי מקצוע הנכונים ואיך בדיוק לבחור ולזהות אותם


אז איך נדע איזה קבלן לבחור ? או עם איזה קבלן אני אישית לא אוכל לעולם לעבוד ?

ממה כדאי להיזהר, מה הנורות האדומות ומה הדברים הכי חשובים שצריך לשים לב אליהם שפוגשים קבלן חדש:

העבודה שלנו מול הקבלן היא כמעט יומימית ושיתוף פעולה טוב ביננו הוא לא רק רצוי, אלא ממש הכרחי.

קבלן שלא משתף פעולה יכול ממש להרוס פרויקט. הוא יכול להפוך את העבודה שלנו לסיוט מתמשך ורצוף במאבקי כוח מיותרים לחלוטין .


לבחור קבלן זה קצת כמו לראיין מועמד לעבודה. אחרי שקיבלתי המלצה אני אחקור קצת, אסתכל על הפרופיל שלו בפייס, אינסטגרם, אני ארצה לראות איזה עבודות הוא ביצע, קצת תמונות של הצוות ומה פחות או יותר האווירה שם.

ואז אני אתקשר :

בשיחה הטלפונית הראשונית, אני אציג את עצמי ואספר איך הגעתי אליו וממש טיפה על הפרויקט, וכאן אני אתן לו לדבר קצת (זו ההזדמנות הראשונה שלו למכור את עצמו) ואז אחשוב איך הוא נשמע לי? אדיב, שירותי,אני אנסה לחשוב מה האינטואיציה הראשונית שלי, אם השיחה זרמה ? או אם היה מוזר ולא ברור. בגדול המטרה של השיחה היא לקבוע להיפגש - וכאן גם אפשר לבדוק את הזמינות שלו ועד כמה הוא מתעניין בפרויקט ולהכיר אותנו.


אחרי שהסינון הראשוני (הטלפוני) התבצע, אני ניפגשת בדרך כלל עם 2-3 קבלנים פוטנציאלים.


זה הזמן שלנו לבחון אותם Face to Face.


אז מה אני בעצם מחפשת? מישהו שיש לו המון ניסון וידע, אחד שתמיד ינסה לעזור ולייעץ ולפתור איתי ביחד בעיות וסוגיות, אחד שאוהב לשתף מהידע שלו ושיש לו סבלנות להסביר אפילו את הדברים הפשוטים ביותר.

מישהו עם אנרגיה טובה וחיובית. כזה שלא מחפש מה אי אפשר לעשות אלא איך כן אפשר. אני אחפש מישהו שההתקשרות מולו היא נוחה, בואו נגיד שאם קבלן מבקש לשלוח לו את התכניות בפקס, אני פשוט מתעלפת. אני רוצה מישהו טכנולגי, כזה שיוכל לצלם לי תמונות וודיאו מהשטח. אני רוצה שההצעות מחיר שלו יהיו מסודרות וכתובות במחשב ואפילו שהחשבוניות שהוא מוציא יהיו דיגיטליות. יש משהו סופר נוח בלעבוד על פרויקט, במיוחד שיש לכם כמה פרויקטים במקביל, כשיש קבלן שיכול לשלוח לכם שאלות בוואצאפ במקום להקפיץ אתכם למקום. זה חוסך פגישות, זה חוסך ים זמן.

ועוזר לנו להיות בקונטרול גם אם לא יצאנו מהמשרד.





עוד כמה נקודות שחשוב ממש לדעת ולשים לב :


1. מי בדיוק הולך לעבוד מולי ? אחד הדברים החשובים. לפעמים אנחנו ניפגש עם קבלן X והוא יעשה עלינו רושם סופר חיובי והוא יראה לנו האדם הנכון לעבוד מולו. ניקח אותו לפרויקט ובפועל נעבוד בשוטף עם אחד העובדים שלו. שאולי זה טוב ואולי פחות טוב, אבל הכי חשוב זה לדעת את זה ומראש מי בדיוק הולך לעבוד ולהתנהל מולי לאורך הדרך. מי הולך לענות לי על שאלות ולהיות שם בשבילי בקשר ישיר ורציף במהלך הפרויקט.


2. אם הוא בכלל רוצה את העבודה ? אם זה פרויקט שקטן עליו או גדול עליו ... אם יש לו זמן לפרויקט ואם הוא מתלהב להתחיל אותו. מה הזמינות שלו- וכמה זמן הוא מעריך שיקח לו לבצע את העבודה.


3. כמה אנשים יש בצוות שלו? האם הוא עובד בעצמו? יש לו עובדים קבועים? קבלני משנה? ואם הוא מגיע לפרויקט באופן יומיומי.



נורות אדומות:


#1 כשאני שולחת כתב כמויות לתמחור והוא חוזר אלי אמנם מלא אך בלי הערות - זה מדליק לי נורה אדומה. תסמכו עליי תמיד יהיה להם מה להגיד, מה להוסיף ומה להעיר. כשקבלן מוסיף נקודות או הערות שלו זה מראה לי שהוא לקח את העבודה ברצינות וניסה לחשוב ולקחת בחשבון את כל הדברים. בטוח יש משהו שפספתי, בטוח יש דברים שהוא בתור בעל מקצוע עם נסיון ראה במקום וחושב שצריך להוסיף לתמחור. וזה תמיד עדיף שיעשה עכשיו מאשר אחכ.


#2 טכנופוביה (כפי שכבר הזכרתי קודם)


#3 חוסר זמינות או חוסר כבוד לזמן שלי, קבלן שמאחר לפגישה הראשונה איתי ידליק לי בהחלט נורה אדומה.

#4 הקבלן שחושב שהוא גם מעצב - אז נכון אני תמיד שמחה לשמוע הערות טכניות אבל קבלן שמתחיל להציע הצעות עיצוביות ועוד ביום הראשון שהוא פגש אותי - זה ! Big NO .



** שימו לב, במקרה שבו אנחנו ממליצים ללקוח על קבלן או כל בעל מקצוע אחר. חשוב לציין בפני הלקוח, שהחוזה בינו לבין הקבלן הוא חוזה נפרד ואין לו קשר לשכר שלנו כמעצבים/מתכננים. אנחנו ממליצים על סמך הניסיון/ההתרשמות שלנו. אך עדיין הקבלן הוא בעל מקצוע בפני עצמו, הוא יכול לטעות, הוא יכול לאחר והוא יכול לאכזב. אין לנו אחריות על טיב העבודה שלו או על לוח הזמנים אליו התחייב.


זהו עד כאן, מקווה שמה שכתבתי כאן יעזור לכם לבחור את האנשים הנכונים שיעבדו לצידכם, בשיתוף פעולה מלא ומוצלח !

אני אמנם מדברת כאן על קבלן אבל כל מה שכתוב כאן בהחלט תקף לכל בעל מקצוע .

שיהיה בהצלחההה


עינב מאי



104 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

sign in & stay updated

פוסטים. סרטונים. טיפים ועוד

Thanks for subscribing!

DIGITAL RESOURSES

הדרכות וחומרי עזר למעצבים ואדריכלים

!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
  • Instagram
  • YouTube

* כל הזכויות שמורות לעינב מאי | am.studio

bottom of page