top of page
חיפוש

נקודות עיקריות בתהליך העבודה של עיצוב ותכנון משרדים



מה הנקודות והדרך בתהליך של עיצוב ותכנון משרדים, מה הסדר העיקרי של הדברים ? שלב אחרי שלב, אסביר כאן: דבר ראשון ולפני הכל - פגישת היכרות המטרה של הפגישה הזו היא טיפה יותר להבין מי עומד מולנו, מי החברה, במה הם מתעסקים, מה הערכים שלהם, בפגישה הזו ניתן להם לדבר ולספר כמה שיותר, כל מידע שנקבל חשוב ויכול לשמש אותנו בהמשך. נבדוק איתם גם ברמה הפונקציונלית כמה עובדים הם ומה הצפי שלהם בעתיד, כמה עמדות עבודה, כמה חדרי ישיבות וכמובן ננסה להבין גם מה התקציב המוערך לפרויקט.



מכאן אני ממשיכה לתהליך העבודה שלנו, שימו לב שהתהליך הזה הוא קבוע וקורה בכל אחד מהפרוייקטים שלנו - אפרט כל שלב יחסית בקצרה. (מבטיחה בהמשך לעדכן פוסט מפורט במיוחד על כל אחד מהשלבים)



01. תכנית העמדה/ריהוט

תכנית העמדה זה התכנון הראשוני של הפרויקט - על בסיס תכנית זו נתקדם לכל שאר השלבים בפרויקט. ובדיוק זו הסיבה שאנחנו משקיעים בה המון מחשבה, ניצול החלל בצורה נכונה, מרווחים נוחים בין עמדות עבודה, סוגי ההושבה בחלל, אינטרקציה בין העובדים, חללים משותפים, אזורים פרטיים - יש הרבה דברים לקחת בחשבון.

ולא הייתי ממהרת להציג אותה ללקוח עד שאני לא בטוחה שהשקעתי מספיק מחשבה וריכוז והצלחתי לנצל את החלל בצורה הכי טובה שיכולה להיות בהתאם לדרישות והצרכים של החברה.

לאחר שסיימתי להכין את תכנית העמדה - אני אפגש עם הלקוח/החברה ואציג להם את חלופות התכנון. בפגישה נדון בהם ונבחר את העמדה הסופית.


02. הקונספט העיצובי בתלת מימד


תלת מימד עוזר לי וללקוח להבין יותר טוב את הפרויקט, את החלל. זה חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה שלי. ככה אני מעצבת וככה אני מצליחה להגיע לרמות הרבה יותר טובות של הבנה ובדיקה מה עובד בחלל ומה פחות, אני מנסה דברים שונים, בודקת ורואה איך חומרים וצבעים משתלבים ותוך כדי נפתחת לי היצירתיות ואני מבינה בדיוק מה אני רוצה. והדבר הכי חשוב כאן, זה שבאמצעות התלת מימד אני יכולה להעביר בצורה הכי ברורה ללקוח מה אני רוצה, מה הולך להיות ואיך הכל הולך להיראות. כשהלקוח רואה את ההדמיה ואוהב אותה, הוא סומך עלינו הרבה יותר. ומכאן רק נותר לבצע.




03. התקציב


התקציב- שאלת השאלות. אני תמיד מגששת ובודקת מה התקציב של החברה או כמה הם מוכנים להשקיע בעיצוב המשרדים שלהם. אני מנסה להבין כמה חשוב להם שהמקום יהיה מעוצב וכמה הם יהיו מוכנים לשלם עבור זה. בכל מקרה שלא יהיה אני עושה את הבדיקות שלי, מה הכוונה ?

אני מכינה דבר ראשון אומדן רכש באקסל - רשימה המבססת על התכנית העמדה שלנו ומפרטת את כל הפריטים שצריך לרכוש, שולחנות עבודה, כסאות, וילונות, פינות ישיבה ועד כלי מטבח, עציצים וצנצנות. אני נותנת הערכה קצת גבוה עבור כל אחד מהפריטים ובסוף יש לי איזהשהו סכום מוערך עבור הרכש. סוג של תקציב. שימו לב - אני תמיד אעריך גבוה יותר ואני תמיד אוסיף סעיף של בלת"מ. דבר נוסף הוא כתב הכמויות המפרט את עבודות השיפוץ הנדרשות: במידה וזה פרויקט גדול יש אפשרות שכמאי יכין אותו עבורינו. כתב הכמויות מתבסס על תכניות העבודה המפורטות.




04. תכניות עבודה


אחרי שאושר העיצוב ושאנחנו יודעים פחות או יותר את התקציב לפרויקט שלנו, אנחנו מתקדמים להכנת תכניות עבודה מפורטות. יש פרויקטים שנצטרך לעבוד עם יועצים חיצוניים בשיתוף פעולה , לדוגמא בפרוייקטים במגדלים חדשים כאשר אנחנו מקבלים את המשרד ברמת מעטפת. ויש פרויקטים שאנחנו נהיה אחראים להפיק את כל התכניות.

את התכניות נכין במקביל למילוי כתב הכמויות. אחרי שהתכניות והכתב כמויות יהיו מוכנים ניפגש עם קבלנים פוטנציאלים במקום, נבדוק אם יש להם הערות/עצות כלשהם, במידה וכן נעדכן את כתב הכמויות והתכניות בהתאם.



05. רכש - קניות ריהוט משרדי ועוד


בפרוייקטים של תכנון ועיצוב משרדים לרוב אנחנו אחראים על הזמנה וביצוע של כל הרכש, החל מהריהוט המשרדי ועד לפרטים הקטנים ביותר. כדי לחסוך זמן ננסה להשתמש כמה שיותר בחנויות אונליין או לעבוד עם ספקים שיש להם קטלוגים דיגיטליים, כך נוכל לקדם את ההזמנות כמה שיותר מהר.

06. ניהול הפרוייקט והשיפוץ


ננסה לדאוג להכל, מזה בדיוק אומר? נבקר בפרויקט נבדוק שהכל מבוצע על פי התכנון שלנו, נהיה בקשר עם הספקים ואנשי המקצוע, נהיה זמינים להם ונעביר עדכונים ללקוח על התקדמות הפרויקט מפעם לפעם.

אז זה פחות או יותר התהליך שאנחנו עוברים כמעט בכל אחד מהפרויקטים שלנו, את האמת, יש הרבה שלבים שחופפים אחד את השני או מקבילים אחד לשני, ויש כמה שלבים שמורכבים מעט יותר, אבל זה הכיוון. מקווה שעשיתי לכם קצת סדר. :)


עינב מאי




77 צפיות

sign in & stay updated

פוסטים. סרטונים. טיפים ועוד

Thanks for subscribing!

DIGITAL RESOURSES

הדרכות וחומרי עזר למעצבים ואדריכלים

    • Instagram
    • YouTube

    * כל הזכויות שמורות לעינב מאי | am.studio

    bottom of page