top of page
חיפוש

תוכנות למעצבי פנים - באילו אני משתמשת וכמה הן עולות

לא פעם אני מקבלת תגובות ושאלות באיזה תוכנה אני משתמשת ליצירת ההדמיות או השרטוטים, אז בפוסט הזה אני אעשה קצת סדר ואשתף ואסקור עם אילו תוכנות אני עובדת באופן קבוע ויומיומי לכל מה שקשור במקצוע.

אוטוקאד זוהי תכנת שרטוט, בה אני משתמשת ליצירת כל התכניות עבור הפרויקטים של הסטודיו. אמנם יש מגמה היום לעבור ולעבוד בתכנת רוויט אך בפרויקטים של תכנון ועיצוב פנים אני עדיין חושבת שזה לא הכרחי ואפילו קצת מסרבל. בפרוייקטים גדולים של אלפי מ"ר או קומות רבות אני בטוחה שרוויט מייעלת את העבודה באופן משמעותי. אז נכון ל2023/2024 אני בנתיים נשארת עם תכנת האוטוקאד עבור כל התכניות והשרטוטים של הפרויקטים של הסטודיו. אני משתמשת בגירסת הלייט (Autodesk AutoCAD LT) של התכנה, זו גרסא ללא האופציה ליצור תלת מימד בתוכנה או אפשרויות שבדר"כ מודדים משתמשים בהם כדי להגדיר נקודות גובה ועוד.. עבור שימוש של תכנון ועיצוב פנים גרסת הלייט בהחלט מספקת וזולה משמעותית מהגרסא המלאה. אז כמה זה עולה? את האוטוקאד ניתן לרכוש היום במנוי שנתי בעלות של 2080 ש"ח + מעמ, יוצא לחודש 173 ש"ח + מעמ .


 
YOU TUBE CAHNNEL LINK
 


#הדמיות #סקצ'אפ אחת התוכנות החשובות והשימושיות ביותר לעיצוב הפרוייקטים של הסטודיו.

סקצאפ זו תוכנת תלת מימד, מאוד אינטואטיבית וקלה להבנה. ניתן ליצור באמצעותה כמעט כל דבר או פרט בעיצוב פנים, ובנוסף יש לה ספרייה ענקית של רהיטים, אפילו של חברות אמיתיות שפתוחה עבורינו המעצבים לשימוש במודלים שלנו באופן חופשי.

כאשר אני מעצבת חלל אני עובדת במקביל דו-מימד ותלת מימד. תמיד שתי התוכנות פתוחות אצלי באופן קבוע, באוטוקאד יש את הדו- מימד ואילו בסקצאפ אני מתחילה לעצב ולחשוב וליצור דברים בתלת מימד, ההשפעה על הדו-מימד היא בלתי נמנעת ולכן אני משנה ומעדכנת תוך כדי עבודה על הסקצאפ גם את תכניות האוטוקאד של הפרויקט. אני משתמשת בגירסת הפרו של סקצאפ, הגרסא הזו מאפשרת לדוגמא לייבא תכנית מאוטוקאד לסקצאפ וכך לחסוך זמן יקר בשרטוט הראשוני. כמה זה עולה? מנוי שנתי לתכנת הסקצאפ עולה 1550 שח + מעמ | 129 שח + מעמ לחודש


ויריי - Vray #הדמיות #ויריי


ויריי היא תוכנת רינדור - מה הכוונה? היא למעשה הופכת את המודלים התלת מימדיים שאנחנו יוצרים בסקצאפ לתמונות פוטוריאלסטיות שבהן ניתן לראות תאורה, ברק של חומרים, השתקפיות ועוד.. ויריי מגיע כתוסף (פלאג-אין) שמתלבש על תוכנת הסקצאפ. כמה זה עולה?

דוגמא להדמיות : סקצאפ + ויריי



הדמיות ריאליסטיות עם בינה מלאכותית AI - עדכון 2024

בשנה האחרונה מאז שנחפשתי לעולם הבינה המלאכותית ולאפשרויות הבלתי מוגבלות שלו - ויתרתי לחלוטין על השימוש בוי-ריי. היום אני מרנדרת את ההדמיות שלי בעזרת הבינה המלאכותית בעשירית מהזמן שהייתי משקיעה על רינדור בויירי. נכון לבינה יש גם כמה חסרונות לדוגמא לפעמים קצת קשה להגדיר בדיוק בדיוק את הטקסטורה או החומר שרוצים - אבל אם מגיעים קצת פתוחים מחשבתית לרעיונות נוספים - כי העבודה עם הבינה זה למעשה סוג של שיתוף פעולה, אז אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ולחסוך ככ הרבה זמן. העולם ללא ספק מתקדם לשם והתוכנות הטיפשות ישארו מאחור. עוד פרטים על העבודה עם הבינה תוכלו למצוא כאן בקורס שיצרתי עם אמנית הינה אלה אוזן



הדמיות שנוצרו באמצעות AI - בינה מלאכותית




ADOBE Creative Cloud

אני מנויה במנוי החודשי של ADOBE Creative Cloud - כך שיש לי גישה לכל התוכנות מבית אדובי, כמו פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, לייטרום, פרימייר ועוד. מתוך כל התוכנות של אדובי אני משתמשת בעיקר:


לייט רום קלאסיק - עבור עריכת תמונות הפרויקטים

אם להיות כנה, את תוכנת הליייטרום המופלאה גיליתי לפני קצת יותר משנה, כמות הזמן שהיא חסכה לי לעומת הפוטושופ היא מטורפת, כיום זו התוכנה היחידה בה אני משתמשת לעריכת תמונות וצילומים מפרויקטים.


אינדיזיין - להכנת מצגות עיצוב פרזנטטביות ללקוחות. אילוסטרייטור - בתוכנה זו יצרתי את הלוגו של הסטודיו ואת כל המיתוג. כמו כן אני עורכת בה גם אלמנטים עיצובים לאתר ולבלוג (כמו לדוגמא התמונות נושא של כל אחד מהפוסטים בבלוג הזה)

פוטושופ - בתקופה האחרונה אני אמנם פחות משתמשת בפוטושופ, אבל זו עדיין תוכנה שחשוב להזכיר אותה.




קאנבה CANVA - עדכון 2024

חייבת לציין שקאנבה החליפה לי כמעט את כל העבודה עם פוטושופ אינדיזיין, פאוור פוינט ועוד כל מיני תכנות אחרות, העבודה עם קנבה קלילה ואינטואטיבית ובנוסף יש המון תבניות מעוצבות, סגנונות וגופנים רבים שעוזרים לייצר עיצובים מדהימים בקלות. קאנבה זו לא תוכנה שצריך להוריד למחשב - אלא יושבת על הדפדפן. העובדה שהיא פועלת ישירות בדפדפן היא מעולה, שכן אין צורך להוריד או לשמור קבצים - הכל נשמר באופן אוטומטי תחת החשבון האישי שלנו בקאנבה. לקאנבה יש גרסא חינמית שפתוחה לכולם, וגרסא בתשלום של כ 15 דולר בחודש שפותחת אפשרות נוספות כמו מאגר גדול יותר של תמונות, פונטים, אפשרויות שמירה וייצוא מתקדמות ועוד. אני כמובן מנוייה בגירסא בתשלום ומרגישה שזה שווה כל שקל או דולר ;) הדרכה על העבודה עם קאנבה - כאן




 

סטודנטים - שימו לב כמעט לכל התוכנות יש את האופציה לרכוש רישיון מוזל עבור סטודנטים. אז אם אתם סטודנטים - אל תשכחו לבדוק מה התעריף המוזל עבורכם.


 

עינב מאי





1,064 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

sign in & stay updated

פוסטים. סרטונים. טיפים ועוד

Thanks for subscribing!

DIGITAL RESOURSES

הדרכות וחומרי עזר למעצבים ואדריכלים

    • Instagram
    • YouTube

    * כל הזכויות שמורות לעינב מאי | am.studio

    bottom of page