top of page
חיפוש

איך לכתוב קורות חיים ? (ואיך לא)

איזה קורות חיים אני מצפה לקבל בתור בעלת סטודיו לעיצוב פנים? כבר מספר פעמים שפרסמתי מודעה למשרה פנויה אצלנו בסטודיו. קיבלתי עשרות פניות ממעצבים, הנדסאים, סטודנטים ואדריכלים שמחפשים עבודה בתחום. אבל מה- לפחות עבורי, יש השפעה רבה לניראות של הקורות חיים וההשקעה בהם. המסמך הזה, דף A4 בדרך כלל - הוא הרושם הראשוני שאני בתור בעלת עסק מקבלת מהמועמד הפוטנציאלי למשרה. ובמיוחד למשרת עיצוב - אני מצפה שקורות החיים יראו בהתאם. אז את מי אני שוללת וממה אני מתרשמת ? או למעשה מה לא ומה כן לעשות ?

מה לא ?

- לא לשלוח קו"ח במסמך וורד פתוח - אם המועמד לא יודע אפילו ליצור PDF זה אומר המון. אני רוצה שהעובד שיעבוד אצלי במשרד ידע לפחות את הבסיס של הבסיס. חשוב לציין שככל שהמשרד קטן יותר, כך העובדים בו לוקחים אחריות גדולה יותר ומשימות נרחבות יותר. אני מצפה שהידע של העובד יהיה מעבר לרק להשתמש באוטוקאד ולשרטט, אלא שיהיו לו קישורים וערך נוסף לתת למשרד.

- לא לכתוב קורות חיים בגופן דויד - קורות חיים למשרת עיצוב לא יכולים להיראות כמו קורות חיים למשרת פקח בעירייה. אני מצפה לקצת השקעה עיצובית בבחירת הפונט, בסגנון המסמך..


- לא להשתמש בטמפלטים המובנים בוורד - סביר להניח שאני מכירה אותם, הם יוצרו ב1900 ככל הנראה ומאז לא השתנו. הם לא עדכניים ופשוט מורידים . - לא לחרוג מגודל דף A4 - צמצמו מה שלא רלוונטי למשרד או למשרה אליה אתם רוצים להתקבל והישארו בגבולות של עמוד אחד.

 

אז אחרי שהבנו מה ממש לא - חשוב רגע שנעצור ואני אסביר למה לא, או יותר נכון למה אני מצפה מעובד במשרד שלי:

ההבדל בין משרד קטן למשרד גדול במשרדים קטנים וככ שהם קטנים יותר - החיפוש הוא אחר מועמד כזה שיודע ויכול לעשות מגוון דברים. כי ככה אני לדוגמא, בתור בעלת סטודיו קטן - אני עושה הכל. גם תכנון, גם עיצוב, גם הדמיות, גם שרטוטים, גם ניהול, גם פגישות, גם שיווק והצעות מחיר, גם עדכוני אתר ורשתות חברתיות ועוד ועוד. ואני מצפה לגייס עוד מישהו כמוני שאוכל להעביר לו לטפל בחלק מהמשימות המגוונות של הסטודיו. במשרדים גדולים לעומת זאת, זה פחות ככה. יש שרטטים בנפרד, וחברה שעושים הדמיות או שבכלל מוציאם את זה החוצה לחברת הדמיות, מישהו אחר עושה את השיווק והדיגיטל, ויש מזכירה ומנהלת חשבונות "אין אהוס". למשרד קטן אין את הפריבלגיה הזו. מצד אחד זה טוב, כי מי שיעבוד במשרד קטן התפקיד שלו יהיה מגוון הרבה יותר ויוכל ללמוד המון על כל היבט והיבט בעסק/סטודיו קטן לתכנון ועיצוב פנים. אבל זה אומר שצריך להיות למועמד יכולות וכישורים רבים ומגוונים יותר .


 

מה כן ?

- הוסיפו תמונה שלכם - זה תמיד יכול להיות נחמד ויותר אישי לראות מי האדם שעומד מאחורי הקורות חיים האלו. זה מבליט אתכם על פני אחרים. חשוב שהתמונה תהיה מקצועית, אפשר גם עם חיוך (אבל לא מוגזם) תמונה שמשדרת מקצועיות ורצינות מצד אחד וגם יצירתיות וכזו שמוציאה את האופי שלכם החוצה.


- השתמשו בטמפלט לקורות חיים - יש היום מגוון תבניות מהממות לקורות חיים, מסודרות אפילו לפי קטגוריה באתרים כמו creative market - משם ניתן להוריד תבנית מעוצבת ולערוך באמצעותה את הקורות חיים שלכם. אז גם אם אתם לא מעצבים גרפיים ולא בא לכם להשקיע שעות של מחשבה על עיצוב הקורות חיים בהשקעה של פחות מ-15 דולר אתם יכולים להוריד טמפלט שנראה ממש ממש טוב, ויכולים להיות לכם קו"ח יפים ומעוצבים, כאלה שישאירו רושם מעולה אצל מי שמקבל אותם.


- לינק לרשתות חברתיות - לפני שאני מזמנת מישהו לראיון עבודה, אני רוצה לראות שהוא חי ונושם את התחום. אין לי משרד גדול ומי שיבחר לעבוד כאן רצוי שהוא יהיה "אול אין" בתחום, ולא רק שרטט או טוב בתוכנות. האינסטגרם לדוגמא, זו עוד הזדמנות מבחינתי ללמוד מהתמונות שם על האסטתיקה העיצובית של המועמד. לינקדין יכול להראות לי אם יש איזה דברים משמעותיים נוספים או תחומי עניין שלא בהכרח מצויינים בקו"ח. אפילו חשבון הפינטרסט יכול ללמד אותי על הסגנון העיצובי דרך הפינים שנשמרו וכמה הטעם העיצובי שלו קיים ואם הוא דומה לשלי. - תיק עבודות - היום בקלות ניתן לבנות אתר חינמי בוויקס wix או בפלטפורמות אחרות, אתר שיציג את העבודות שעשיתם במהלך הלימודים, באופן פרטי, במשרדים אחרים ועוד. זו דרך מעולה לדעתי להציג את היכולות שלכם, הסגנון העיצובי, הדמיות, שרטוטים וכל הנסיון ומה שאתם טובים בו. ובנוסף אראה שאתם יודעים לבנות אתר בוויקס וגם כאן, האסתיקה והעיצוב שנבחר לאתר ולהצגת תיק העבודות הוא עוד מיני מבחן לדעת קצת יותר עליכם. - יכולות טכנולגיות - בעולם טכנולגי כמו שלנו, אם יש לכם יכולות כאלו - תדגישו אותם. כמה שיותר ידע בתוכנות ולא רק של אדירכלות ועיצוב - מבחינתי זה פלוס אדיר - זה יכול לתרום לסטודיו ולפתח אותו. - בהירות - לדעתי החלק הכי חשוב בקורות חיים זה הנסיון התעסוקתי אז בבקשה- שיהיה ברור ומובן. מסודר לפי השנים. בסדר כרונולוגי יורד. כלומר מתחילים מ-2020 ויורדים עם השנים כלפי מטה ולא להפך. הניסיון התעסוקתי העדכני ביותר צריך להיות בראש הרשימה ואחריו לפני השנים יורד כלפי מטה. אם עבדתם במשרדים אחרים, שימו לינק בקורות חיים למשרדים כשעבדתם בהם, תנו לי את האפשרות הקלה לראות באיזה משרד עבדתם ומה היתה ההתמחות שלו. עוד תת נושא שחשוב בעניין הבהירות הוא הסינון - סננו דברים שלא רלוונטים למשרה אליה אתם רוצים להתקבל או שתתנו תיאור ממש מינימלי על ניסיון תעסוקתי שלא קשור לתחום ופרטו יותר בהרחבה בנסיון התעסוקתי שנראה לכם שיכול לתרום למשרד או למשרה שאליה אתם רוצים להתקבל.

- כמה מילים באופן אישי - ספרו לי קצת ממקום אישי, מי אתם, למה אתם מתאימים לתפקיד, מה אתם יכולים לתת ומה הציפיות שלכם. ככל שתתנו יותר מידע אמיתי ואותנטי על עצמכם כך תתבלטו מעל אחרים.

------ מקווה שעזרתי והצלחתי לעשות לכם קצת סדר באיך כדאי שיראו קורות החיים שלכם כדי ליצור רושם טוב או לפחות מאילו טעויות להימנע. :) מוזמנים תמיד לשלוח גם אליי קורות חיים ואולי להיות חלק מהצוות של הסטודיו, שיהיה המון בהצלחה.. !




375 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

sign in & stay updated

פוסטים. סרטונים. טיפים ועוד

Thanks for subscribing!

DIGITAL RESOURSES

הדרכות וחומרי עזר למעצבים ואדריכלים

    • Instagram
    • YouTube

    * כל הזכויות שמורות לעינב מאי | am.studio

    bottom of page